Meteen naar de inhoud

Support

Hier vindt u instructies en handleidingen

Support

Hier vindt u instructies en handleidingen

Ik zie de nieuwe webserver nog niet, wat moet ik doen?

Je hebt in de nieuwsbrief waarschijnlijk gelezen dat alle Smart Gateways een nieuwe webserver hebben. Zie je deze nog niet, dan moet jouw gateway even geupdate worden.

De gateway controleert ieder uur of er een update is. Het blauwe ledje gaat dan snel knipperen. Druk nu kort op het reset knopje. De gateway installeert vervolgens de update. Als de update mislukt kun je het een paar keer herhalen. Soms blokkeren firewalls zoals die van Unifi de update en kun je de gateway even via een hotspot op je telefoon laten downloaden.

De gateway controleert na het downloaden van de nieuwe firmware of dit goed is gegaan. Als dit niet zo is, dan start de gateway op met de oude firmware. Soms moet je dus wat vaker proberen voordat het lukt. Gelukkig kan dat straks via het firmware update menu van de web portal.

Mocht het niet lukken dan kun je de gateway even aan een andere internetverbinding koppelen zoals bijvoorbeeld de hotspot op je telefoon. Vaak lukt het dan wel.

Wij raden in dat geval sowieso aan het proces te volgen via de logging. Hoe je dat doet zie je hier: https://smartgateways.nl/logging-van-de-gateway/

Na de update zal de webserver geactiveerd zijn en kan de update in het vervolg eenvoudig via het firmware menu gedaan worden.

De webserver is na de update beschikbaar op http://ip_adres_gateway:82

Reset to factory default

Nederlands

  1. Zorg dat de gateway geen voeding krijgt, ook niet via de P1 poort van de slimme meter
  2. Wacht nog even met het indrukken van de reset knop
  3. Sluit de usb kabel aan en wacht tot het blauwe ledje begint te knipperen of het display aan gaat
  4. druk tijdens het knipperen op de reset knop en houd deze 10 seconden ingedrukt totdat het blauwe ledje snel knippert
  5. laat de reset knop los en wacht 20 seconden. De gateway is gereset

English

  1. Disconnect all cables from the gateway including the P1 cable to the smart meter
  2. Don’t press the reset button yet
  3. Connect the usb cable to the gateway and wait for the blue led starts blinking or the display turns on
  4. Press the reset button during the blinking of the blue led or while the display just turned on and keep it pressed till the blue led blinks fast or the reset screen appears
  5. Release the button and wait 20 seconds. The gateway is now reset to factory default

Reset to factory default

Nederlands

  1. Zorg dat de gateway geen voeding krijgt, ook niet via de P1 poort van de slimme meter
  2. Wacht nog even met het indrukken van de reset knop
  3. Sluit de usb kabel aan en wacht tot het blauwe ledje begint te knipperen of het display aan gaat
  4. druk tijdens het knipperen op de reset knop en houd deze 10 seconden ingedrukt totdat het blauwe ledje snel knippert
  5. laat de reset knop los en wacht 20 seconden. De gateway is gereset

English

  1. Disconnect all cables from the gateway including the P1 cable to the smart meter
  2. Don’t press the reset button yet
  3. Connect the usb cable to the gateway and wait for the blue led starts blinking or the display turns on
  4. Press the reset button during the blinking of the blue led or while the display just turned on and keep it pressed till the blue led blinks fast or the reset screen appears
  5. Release the button and wait 20 seconds. The gateway is now reset to factory default

Smart Gateways B.V.
E-mail:  support@smartgateways.nl
Bank: NL41 KNAB 0602 8741 49
KvK: 63338637
BTW/VAT: NL001846673B93
Telefoon: +31 (0)77 400 1412

Levering
Bestellingen op werkdagen geplaatst voor 16.00 uur worden indien mogelijk dezelfde dag nog verstuurd. Soms kan dit een dag langer duren. Levering in Nederland vindt meestal de volgende werkdag plaats.

Retourbeleid
Artikelen kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. De instructies zijn te vinden op de contactpagina.

Algemene Voorwaarden